Pozycjonowanie strony: Jak dobrać słowa kluczowe?

blog1

 

Odpowiednio dobrane słowa kluczowe mają ogromną moc i sprawiają, że strona internetowa zajmuje wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania, dzięki czemu zwiększa się ruch na stronie oraz szansa na dotarcie do szerszego grona potencjalnych klientów.

Jak wybrać słowa kluczowe?

Słowa kluczowe powinny bezpośrednio dotyczyć produktów oraz usług świadczonych przez daną firmę. Dobrym sposobem podczas ich wyboru jest wcielenie się w rolę klienta i zastanowienie się jakie hasła podczas wyszukiwania danych usług może wpisać. Warto również skorzystać z pomocy rodziny oraz znajomych zadając im pytanie jakie słowa wykorzystali by podczas wyszukiwania.

Główne zasady doboru słów kluczowych:

  1. Unikaj fraz jednowyrazowych

          Prawidłowo: domy z drewna

      Źle: domy

  1.   Unikaj fraz złożonych:

       Prawidłowo: projektowanie ogrodów

           Źle: projektowanie i budowa ogrodów

  1.   Unikaj fraz niegramatycznych:

        Prawidłowo: sklep meblowy

           Źle: meble sklep

4.   Słowa kluczowe powinny znajdować się w treści dostępnej na stronie.

5.   Wybieraj słowa najrzadziej wykorzystywane przez konkurencję.

W tym celu możesz skorzystać z narzędzia służącego do analizy konkurencyjności słów kluczowych np. SEOmoz Keyword Difficulty Tool.   

Jakie czynniki wpływają na konkurencyjność słów kluczowych?

  • liczba konkurentów – im więcej stron zawierających podobną tematykę tym ciężej jest osiągnąć wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania
  • branża – najbardziej konkurencyjne są słowa kluczowe związane z dużymi zyskami takie jak finanse, bankowość oraz ubezpieczenie
  • ilość oraz jakość linków – duża ilość wartościowych linków na stronie sprawia, że staje się ona konkurencyjna dla innych. Co to są wartościowe linki dowiesz się tutaj