Czym charakteryzuje się dobra agencja interaktywna

Czy już wiesz czym zajmuje się agencja interaktywna? Przyjrzyjmy się definicji znajdującej się na wikipedii:

„(..)firma zajmująca się przygotowaniem i wdrożeniem strategii budowy wizerunku firm w Internecie na podstawie założeń marketingowych przedstawionych przez klienta.”

W Polsce agencja interaktywna kojarzona jest z firmą tworzącą strony internetowe. Jest w tym trochę prawdy. Profesjonalna agencja interaktywna świadczy jednak znacznie bogatsze usługi. Jeżeli zamierzasz rozpocząć budowanie wizerunku w internecie, skorzystanie z usług jednej z nich jest świetnym pomysłem. Jak jednak wybrać odpowiednią?

1.Czy jej działania są zgodne z prawem i nie narażą Cię na straty.

Być może nie zdajesz sobie z tego sprawy, ale istnieje wiele niedozwolonych technik pozycjonowania, które mogą Cię sporo kosztować. Szybki wzrost pozycji może narazić Twoją stronę na otrzymanie tzw. filtra, czyli czasowego usunięcia z wyników Google. Istnieje jednak coś znacznie gorszego. Jeżeli zasady Google zostaną rażąco naruszone, strona może zniknąć z wyników na zawsze. Dostaje wtedy tzw. BAN.

Zwróć więc uwagę na strategię pozycjonowania agencji. Standardowo trafienie do pierwszej dziesiątki wyników zajmuje około 2 miesięcy. Jeżeli firma mówi że zrobi to krócej, zadaj dodatkowe pytania. Zapytaj np. jakie stosują metody i czy są one zgodne z polityką Google. Otrzymanie filtra lub Bana będzie oznaczało totalną porażkę. Cóż bowiem komu po wspaniałej stronie do której nikt nie może dotrzeć? Miesiące ciężkiej pracy okażą się zmarnowanymi, nie wspominając już o poniesionych kosztach.

2. Jak szybko zobaczysz efekty? Jaką strategię proponują?

Pozycjonowanie dzieli się przeważnie na to długoterminowe – organiczne (SEO), które pomaga osiągnąć wyższą pozycję w naturalnych wynikach, oraz na SEM czyli linki sponsorowane Google. Dobra agencja interaktywna powinna specjalizować się w prowadzeniu obydwóch kampanii. Nie ma co tracić czasu, kampania SEM pozwoli Ci na osiągnięcie wysokiej pozycji w Google już od pierwszego dnia kampanii.

3. Czy agencja posiada certyfikaty Google.

Jest to kluczowy czynnik świadczący o profesjonalizmie agencji. Jedynie certyfikowani specjaliści są w stanie zapewnić Ci kampanię na najwyższym poziomie. Każdy specjalista zna najlepsze praktyki związanie z tworzeniem reklam i wie co zrobić aby przynosiły konkretne rezultaty. Innym może wydawać się, że wiedzą jak poprowadzić dobrą kampanię. Certyfikowani specjaliści mają nie tylko cenną i obszerną wiedzę, posiadają również spore doświadczenie. Powierzenie kampanii amatorom bardzo często prowadzi do poniesienia strat finansowanych, nie ryzykuj!