O Google AdWords słów kilka

AdWords jest programem reklamowym online, który został opracowany przez Google. Ma on za zadanie pomóc przedsiębiorcom w pozyskiwaniu nowych klientów poprzez odpowiedni rozwój działalności. Wykorzystując program można dotrzeć do użytkowników wyszukujących wyrażenia, pojedyncze słowa lub przeglądających witryny internetowe związane z działalnością danej firmy.

Czym jest sama Reklama Google AdWords? To nic innego jak opłacona reklama wyświetlająca się w wyszukiwarce Google i innych witrynach wyszukiwania lub aplikacjach, których właściciele współpracują z Google.

Przykład:

 zdjecie1

Google AdWords pozwala właścicielowi wybrać miejsca w jakich reklamy mają zostać wyświetlone. Daje także możliwość samodzielnego ustalenia kwoty miesięcznej przeznaczonej na ten cel, a środki te nigdy nie ulegną zwiększeniu. Wyświetlając dostępne raporty, w łatwy sposób można mierzyć wpływ reklam na działalność. W każdym momencie istnieje opcja wstrzymania lub przerwania wyświetlanej reklamy, u której stwierdzono brak skuteczności.

Dla efektywniejszego wykorzystania środków przeznaczonych na reklamę,
istotnym będzie zapoznanie się z najważniejszymi pojęciami Google AdWords

 

Współczynnik klikalności, czyli CTR jest ilorazem liczby kliknięć reklamy i liczby jej wyświetleń wyrażonym w procentach. Współczynnik ten określa częstotliwość z jaką użytkownik po zobaczeniu danej reklamy, klika ją. CTR świetnie ukazuje skuteczność reklam i słów kluczowych.

Przykład:

20 kliknięć i 500 wyświetleń – otrzymano CTR w wysokości 4%, gdyż CTR = (20/500) * 100% = 4%

Cost per click (CPC) jest jednym z modeli reklamy w Internecie, polegającym na pobraniu opłaty od reklamodawcy za każde kliknięcie użytkownika w jego reklamę. Rzeczywisty CPC to końcowa kwota, jaką należy zapłacić za każde kliknięcie po procesie aukcji reklam. Najczęściej zdarza się, że kwota do zapłaty rzeczywistego CPC jest niższa od tej przyjętej jako maksymalna stawka kosztu kliknięcia, czyli maksymalne CPC. Innym modelem reklamy jest Cost per mile (CPM). W tym wypadku reklamodawca płaci za 1000 wyświetleń swojej reklamy. Continue reading…